پیامبر    در مجلس پیامبر    

ایا کریم خداوندگار فرد صمد        منم یکی ز کمین بندگان .......

ز لطف خویش مرا آفریدی ای غفار        به ذات اقدس تو من نموده ام اقرار

تویی رحیم و منم بنده تو ای داور       تویی چه خالق ومن خلق تو به عالم زر

شریک نیست به ذات تو عاری از عیب است             قدیم و قادر و قیوم حی لاریب است 

-----------------------------------

حمد پروردگار عالمیان            برگزیدم ز جمله خلقان     

    سر نهم بر سجود ای غفار           که ببخشی ز امتم عصیان 

-----------------------------------

ای بر جلال و قدر تو هر جزء و کل دلیل            بر جنب قدرتت همه کان و مکان ذلیل

قهر تو زیر دست مار را به مور         مهرت عقاب را به کبوتر کند کفیل

مُستدعیم به حضرتت ای حی چاره ساز          لطفت شود بر امت بیچاره ام دخیل

-----------------------------------

خوش آمدی ببرم مرحبا علیک سلام            بیان نما ببرم ای حبیب خیر انجام 

چه روی داد که آشفته حال و گریانی        پریده رنگ ز رخساره و پریشانی

چه عقده هست تو را در دل ای امین خدا          بگو بگو که ز احوال تو شوم آگاه 

-----------------------------------

عظیم و اعظم و شأن  و مهین متعال          کریم و جل جلال و رحیم و ام  نوال

فتاده در دل من جبرئیل بس تشویش        قرار رفت ز جانم برای امت خویش 

بگو شمار گناهان و معصیت به جهان          کسی که کرد بسوزد به آتش نیران

-----------------------------------

بعد از جبرئیل 

بیان نما ببرم جبرئیل حق خدا          ز نام هر یک از آنها که گفته ای ز وفا 

که بشنوند خلایق به حکم رب رحیم         کناره گیر شوند جمله از عذاب جهیم 

-----------------------------------

خدا ز امت من این بلا  نماید دور          کند ز رحمت خود امتان من مسرور 

بگو شُمار گناهان و معصیت به جهان         بود که می برد آن شخص را سوی نیران 

-----------------------------------

ایا کریم به رخسار لاله گون علی          به موی مشک فشان روی پر زخون علی

تو در گذر ز گناهان شیعیان علی         به جمله ده تو بهشت و جنان به جان علی 

-----------------------------------

مصرع اول با جبرئیل 

از تو دارم سوال ای دل ریش 

-----------------------------------

چند بُقعه تمام دوزخ بود 

-----------------------------------

تو بیان کن کدام پُر شرر است 

-----------------------------------

هفتمین جای کیست گو ز وفا

-----------------------------------

ششمین بقعه از کی خواهد بود 

-----------------------------------

پنجم از کیست گو  ایا جبرئیل

-----------------------------------

چهارمین را بگو ز تن شد روح

-----------------------------------

سوم از کیست ای مرا همدم

-----------------------------------

دومین جای کیست حق خدا

-----------------------------------

اولین جای کیست کن تو سروش         ای برادر چرا شدی خاموش

حق ذات خدا بیان کن راست 

-----------------------------------

بعد از جبرئیل 

وای بر امت من امت من            وای بر امت پر محنت من 

 ای برادر به خدای امت           چاره کن چاره برای امت

-----------------------------------

بعد از جبرئیل 

نیک فرمودی برادر جان من           مشکلم را ساختی آسان من 

ای مرا مستورة عُلیا جناب         ام سلمه آفتاب مه نقاب

هست دل را میل بر راز و نیاز              تا سه روز این در نباید کرد باز

بند در را محکم ای نیکو لقا           ره مده کس را دیگر در نزد ما

-----------------------------------

مناجات کند

ای خدا بر چشم خون افشان من        رحم کن بر امت گریان من 

از سر لطف ای خداوند کریم           امتانم را مبر اندر جهیم 

-----------------------------------

پیمبری که رود امتش به دوزخ نار          چنین پیمبری از بهر او چه آید کار

پیمبری که شود شرمسار امت خویش           کجا رود چه کند زین ندامت و تشویش

پیمبری که ز غم جان امتان کاهد           به سر عمامه و بر تن ردا  نمی خواهد

روم به حجره کنون در به روی خود بندم          به عجز و لابه کنم روی بر خداوندم 

-----------------------------------

ای خدا من بنده شرمنده ام      روز و شب نامت به پاکی خوانده ام 

خود تو گفتی ای خداوند غفور         این کلام حق ایا حی غفور

ای خدا بر عزت و شأن علی        بگذر از جرم محبان علی

-----------------------------------

بعد از مولا علی

بارالها  بحق جاه علی       حق شب های قدر و آه علی

بحق دختر حمیده من         فاطمه دختر حمیده من 

که کنی رحم در صف محشر         به همه امتان پیغمبر

-----------------------------------

بارالها به حرمت قرآن         بگذر ای خدا تو از عصیان

انت عالی تو را بحق علی            که ورا خوانده ای زلطف ولی 

انت فاطر بحق فاطمه ام           بهر امت بسوز و واهمه ام 

انت محسن تو را بحق حسن           که کنی عفو گناه امت من 

به حسین آن قدیم والاحسان       که ببخشی ز امتم عصیان 

-----------------------------------

بعد از جبرئیل 

یا حسین بردار سر از روی خاک             تا کنم من خاک از روی تو پاک 

من فدای این دل پر محنتت         جان جدا من فدای غیرتت 

نور دیده ای مرا روح روان          سر برهنه کن دعا بر امتان 

-----------------------------------

فدای مرتبه ات ای حسین بی غمخوار        تویی شفیع گناهان امتان به شمار

مشو ملول که فرمود خالق کونین      بهشت و دوزخ ما باشد اختیار حسین

-----------------------------------

ای کریمی که به زخم دل پر درد و الم        می نهد دست عطای تو پیاپی مرحم 

پی نبردم به دلیلی به کمالت که رواست         بندگی بر تو نکردم به طریقی که سزاست 

شامل آمد چه عنایات تو درباره من          بگذشتی گنه امت بیچاره من 

-----------------------------------

جبرئیل

مرحبا طایر فرخ رخ و فرخنده پیام           پیشتر رنجه قدم ساز  تو را باد سلام

جبرئیل اَر به علی من ندهم این کافور          چون ببینم دل نورانی او را رنجور

گر به زهرا ندهم وَر ز حسن بستانم         غم آن گریة آن هیچ دوا نتوانم 

بخصوص آنکه حسینم شود غمنالان         ببرد از من و زهرا و علی تاب و توان

-----------------------------------

مصرع با جبرئیل 

یک سوالی دارم ای نیکو خصال

-----------------------------------

شد مگر عاصی حق از طفلم حسین

-----------------------------------

نیست کافور از چه پس مقدور او

-----------------------------------

بهر چه کافور او خاک بلاست

-----------------------------------

از چه گردد کشته در آن دار وگیر

-----------------------------------

گو مگر یاور ندارد آن جناب

-----------------------------------

کس ندارد گریه سازد بر سرش

-----------------------------------

آن برادر مرده چون سازد مدار

-----------------------------------

جرم و تقصیری مگر دارد حسین

-----------------------------------

از چه حق او را چنین قسمت کند

-----------------------------------

راضی ام بهر حسین این همه قسمت باشد          که در آن بخششی از کرده امت باشد

یا علی ای ز بر تخت مدارا سرور       بستان حصّة کافور خود از پیغمبر  

ایا علی ولی حصه تو این باشد        تو در نمازی دشمن تو را کمین باشد

همین حصه من فاطمه نگاهش دار        چه گشت نوبت رفتن مرا به دار قرار

مرا به حصه کافور من حنوط نما          به دست خویش در آندم به چشم خون پالا

بگیر حصه خود ای ضیای چشم پدر        بگیر دار نگه بهر خود ایا دختر

بگیر حصه خود ای حسن کنون از من             خوری چه زهر چِکد خون حلق تو به لگن

روی بیرون ز جهان چون به دیده پُر نم           بگو حسین برایت کند حنوط آن دم 

غریب حسین ، وحید حسین        مظلوم حسین ، محروم حسین 

-----------------------------------

بعد از امام حسین

ای حسین جانا مکن افغان و شین                 لرزه افکندی تو بر عرش ای حسین 

لفظ حالت چیست دلگیر آمدی         با فغان و آه شبگیر آمدی

-----------------------------------

مکن گریه ای نور چشمان من          مخور غصه ای راحت جان من 

تمنای مُردن ز کافور چیست         تو را قسمت غسل و کافور نیست 

-----------------------------------

با تیغ سرت ز تن جدا خواهد شد           کافور تو خاک کربلا خواهد شد 

از بس که به جسم نازکت تیر زنند          تابوت تو چوب نیزه ها خواهد شد

آتش به میان خیمه هایت چو زنند          از چهار طرف خدا خدا خواهد شد

دندان تو را که مصطفی می بوسد         با چوب یزید آشنا خواهد شد 

-----------------------------------

گناهی نداری ایا نور عین           تو قربانی امتی یا حسین 

بباید  قبول شهادت کنی     که تا بهر امت شفاعت کنی

-----------------------------------

بعد از جبرئیل 

امر یزدان منتی بر جان ماست          آنچه فرمودی به جان و دل رواست 

ای بلال ای بلبل باغ وفا              رو به انصار و مهاجر کن ندا 

تا همه بر سوی مسجد رو کنند          حکم حق گوش از رسول او کنند 

-----------------------------------

السلام ای امت بی تاب من         السلام ای باوفا اصحاب من 

عمر بگذشت و دم مردن رسید        شد ز غم ریش سیاه من سفید 

زخم دل جز غم ندارم مرحمی        جز غم امت ندارم من غمی

بر شما من نی پیمبر بوده ام          بلکه بهتر از برادر بوده ام 

گر جفا دیدم وفا کردم بسی        گرچه رنجیدم نرنجاندم کسی

از شما در حشر اَر پرسد خدا        کرد چون رفتار احمد با شما 

خوب تبلیغ رسالت کرده است          یا که بد طوری دلالت کرده است 

آخر ای بیچاره امت در حساب          خود چه می گوئید حق را در جواب

-----------------------------------

بعد از صحابه 

اللهم اشهدُ به تبلیغ رساله    

    دمی کسی نکند قیل و قال ای امت                وصیت است مرا لفظ حال ای امت            

نخست آنکه ستم بر عیال من نکنید              سپرده ام به شما من عیال ای امت 

همین حسن که مرا یادگار و دلبند است           شود شهید ز آب زلال ای امت 

ولی حسین من از تشنگی و بی آبی       شود هلاک به دست قتال ای امت 

حلال کرده ام از جان و دل شما را من            کنید از دل و جانم حلال ای امت 

-----------------------------------

بنه تو دست خدا پای بر سر منبر         دهید گوش شما امتان پیغمبر 

مرا هر آنکه موالی علی بر او مولاست          رضای او چه رضای من و رضای خداست

برنجد هرکی علی را خدای رنجیده            چنانکه بخشد اگر او خداش بخشیده

-----------------------------------

دهید گوش حق ذوالجلال ای امت         مراست درد از این ره ملال ای امت 

جهان پلی است برای گنه چه جزء و چه کل             قصاص این سر پل بهتر است زان سر پل

کجا رواست به نزد خدای عز و جل           شود قصاص صف حشر احمد مرسل

مرا به مظلمه ای گر کسی قصاص کند         خدا ز هول صف محشرش خلاص کند 

-----------------------------------

بعد از سواده

آفرین رحمت خدا به تو باد        که نمودی دل غمگینم شاد 

گو شناسی ایا جوان به خدا           تازیانه که خورد کتف تو را 

-----------------------------------

با سلمان

نظری جانب من کن سلمان      رو سلامم به فاطمه برسان

زود زان عندلیب باغ قرار        چوب ممشوق را بگیر و بیار

-----------------------------------

بعد از حسنین  

یا علی یا علی به جان رسول       حسنین را مخواه زار و ملول 

هر دو را یک دم استمالت کن         بسوی خانه شان دلالت کن 

-----------------------------------

بعد از علی

یا علی ای وصی پیغمبر        باشد این امر خالق داور

سن و باالسّن والجروح قصاص              صبر کن تا شوم ز غصه خلاص

ای سواده مرا خلاص نما         قصه کوته بیا قصاص نما

-----------------------------------

برده ضعف تب از چه هوشم را           لیک سازم برهنه دوشم را  

پا بنه روی منبر از اخلاص         دست بگشا ز من بگیر قصاص 

-----------------------------------

بعد از سواده 

سفید نام شوی در جزا  جزاک الله           جزای خیر بیابی ز حق عفاک الله 

ایا علی ولی دست کردگار جلیل         ز پا فتاده ام از ضعف کن به خانه دلیل

-----------------------------------

دلم گرفته بسی زین سراچة فانی        به سوی دوست روانم برای مهمانی

حسن کجاست حسینم زچیست پیدا نیست           به هر طرف که نظر می کنم هویدا نیست

-----------------------------------

حسن بوسم لبت را من مثال قند شیرین است            حسین بویم گلویت را مثال برگ نسرین است 

بیا ای شیر حق بنشین که هنگام وصیت شد            زمان وصل ما بگذشت روز هجر و فرقت شد

-----------------------------------

بیا بلال  ملال از دل تو بزُدایم         در فرح به رُخت  بسته باز بگشایم

برو بیار تو خُودی که ذوالجبین نامش         بیار دُرع که ذات الوصول می خوانش

بیار دُلدل دلجو و ذوالجناح مرا        دو پیرهن سه کلاه و دو ناقه ای برنا

عقاب و  رایت و ممشوق و ذوالفقار مرا             که جمله را بسپارم به دست شیر خدا 

-----------------------------------

مرا رفته ز تن تاب و نمانده نیمه جان بر تن         بجا باقیست رنجی همچه مشتی استخوان بر من 

توقف نیست جایز یا علی ترک توقف کن           ز جا برخیز اموال مرا یک یک تصرف کن 

-----------------------------------

بگیر بُرد و این ممشوق این یک خُود و این جوشن          بگیر این ذوالفقار و سه کلاه و این دو پیراهن 

دو اسب خاصة من ذوالجناح و هم عقاب اینک            سفارش کن به ایشان روز و شب یک دم مشو منفَک

-----------------------------------

به این دو اسب مده یا علی تو تنگی آب         که ذوالجناح یکی هست دیگری است عقاب

چرا که این دو زبان بسته قرین بلا       کشند تشنگی بی حدی به کرب و بلا

یکی سواری عباس نور عین من است         یکی به کرب و بلا مرکب حسین من است 

ز ذوالجناح حسین تشنه روی خاک افتد         سر شکسته و هم جسم چاک چاک افتد 

-----------------------------------

بگیر در کف خود خاتم سلیمانی        که حکم حکم تو گردد اگر بجُنبانی

بده تو بوسه بر این خاتم ای امام امم         که از عقیق لبت آب گیرد این خاتم 

پس از  من و تو خورد بی شمار خون جگر            که کامیاب شود از لب علی اکبر

-----------------------------------

دارم سفارشی به تو ای نور نیّرین          جان تو جان دختر من مادر حسین 

زیرا عزیز کرده من مُرده مادرش        یکجا شود ز مرگ پدر خاک بر سرش

-----------------------------------

برادر ای امین کردگاری         دگر چه حکمی از خلاق داری

-----------------------------------

بعد از جبرئیل 

حاضران از حضور دور شوید        سوی آرامگه صبور شوید 

یاعلی ای شه زمان و زمین         تو مرو در حضور من بنشین 

ای پیام آور پیمبر جو       بر پیمبر پیام حق برگو

-----------------------------------

یا علی این خط بیان من است        سر خط خون یاوران من است 

من به پیمان خود وفا کردم         صبر پیشه به هر بلا کردم 

لب به نفرین ندید عدوانم         گر شکستند دُر دندانم 

بایدی چون تو هم رسول شوی            در بلا شاد   نی   ملول شوی 

-----------------------------------

علی ای جانشین و نایب من         ولی عهد و وصی و نایب من 

خورد شمشیر این فرق مبارک        شود ریشت خضاب از خون تارک

همین عمامه در دامان محراب        ز تیغ ابن ملجم می خورد آب

رضا در این بلا بودن از آن است         که اندر آن رضای امتان است 

-----------------------------------

هزاران آفرین ای دست غفار        که پا مردانه بنهادی در این کار

برادر ای امین کردگاری     دگر چه امری از خلاق داری

-----------------------------------

ای فاطمه ای حمیده من          ای دختر غم رسیده من 

از چیست گرفته اضطرابت        با کیست سوال و هم جوابت

-----------------------------------

آن قابض روح انس و جان است        آن بیوه کننده زنان است 

هر خانه که پای خود گذارد          آواز عزا از آن برآید

ای نور دو دیده راحت دل        ده اذن شود به خانه داخل

-----------------------------------

ای امین کردگار خاص و عام          در جوابت صد علیک و سلام

دادن جان از برای دوستی است        جان فشاندن ابتدای دوستی است 

صبر کن ای پیک خلاق جلیل           تا بیاید مونس جان جبرئیل 

-----------------------------------

در چنین وقتی کجا بودی بگو ای جبرئیل          داشتم من با تو اینک گفتگو ای جبرئیل 

بر سر بالین من بنشین که وقت مردن است           قابض روحم ستاده رو به رو ای جبرئیل

مژده امید انت را آورده ای اگر           از وفا تعریف بنما مو به مو ای جبرئیل 

-----------------------------------

مژده خوب است ولی شاد نکردی دل من            زین خبر حل ننمودی ز وفا مشکل من 

مشکلم گر بگشایی به تو اُلفت دارم         بیشتر از همه غم ها غم امت دارم

-----------------------------------

به قربان حسین آب و گل من       بحمدلله شده حل مشکل من 

حسین جانم بیا اندر بر من        بنه سر را به روی سینه من 

چو رفتی کربلا ای جان جانان          دعا کن اُمتانم را ز احسان 

در آن ساعت دعا تاثیر دارد        که شمر اندر سرت شمشیر دارد 

روم ز شوق کنون من به جانب الله        اقول و اشهد و ان لا اله الا الله 


حضرت زهرا  در مجلس پیامبر    
جبرئیلا جام آور در برم           من به فرمان الهی حاضرم 
فاطمه نوشد از این جام بلا            تا چه ها بیند ز تقدیر اله 
-------------------------------
نیست بر من تاب این جام بلا            بر ز پیشم جبرئیلا با وفا 
-------------------------------
ایا کریم مرا شوق دیدن پدر است         دیگر هوای ملاقات شوهر و پسر است 
یقین علی و حسین و حسن همه یکسر           نشسته اند به دولت سرای پیغمبر
من ستم زده دورم ز آستان رسول          روم به باب نبوت   برای اذن دخول
درِ سرای رسول خدا چرا بسته           علی پسر عم احمد به خاک بنشسته 
چه حکمت است ندانم ایا مهیمن پاک            نبی درون و علی در بیرون نشسته بر خاک  
انیس فاطمه ای ابن عم پیغمبر           سری بر آر   شها  بر کنیز خود بنگر
-------------------------------
بعد ذکر پیغمبر
ای خدا این چه کرامت باشد        مصطفی مُردة امت باشد 
یاعلی درد دلم ساز دوا            مُردم از غصة روی بابا
یا علی چاره بکن بر دردم         رَود از گریه پدر از دستم
-------------------------------
ایا بلال ندانم جناب بابایم        چه گشت باعث چشمان اشک پالایم 
ندانم اینکه چه گشته چرا سه روز و سه شام       نه آب می طلبد نه طلب نموده طعام 
به هر دمی که به دل شورش و فغان دارد            ز حق همی طلب عفو امتان دارد 
-------------------------------
دل تو را ز مُداوای من دوایی نیست          حذر کنید که این کار کار زهرا نیست 
اگر چه من جگر احمدم ولی الآن         بدون اذن نباید روم به خدمتشان  
کنون روم به در حجرة رسول کبار          که شاید اینکه بیرون آورم من افگار
-------------------------------
پدر اشرف ترین خلق عالم           بیا بیرون ببین من دل ندارم
تو تا کی داغدار اُمتانی          برای امتان اندر فغانی
تو می دانی که من مادر ندارم         به غیر از تو کسی دیگر ندارم 
-------------------------------
ای سید زمانم    از حجره آ تو بیرون               بابای مهربانم     از حجره آ تو بیرون 
یاور دگر ندارم   از حجره آ تو بیرون           مادر به سر ندارم از حجره آ تو بیرون
بلال از حرف من بیرون نیاید        برو نزد حسن شاید بیاید 
-------------------------------
چه واقع است دیگر ای بلال از یاری           ز دیدگان تو گردیده جوی خون جاری
ره دگر به تو گویم ایا بلال حزین          که رهبری به تو دارد بر رسول امین 
برو بگیر به کف دامن حسین مرا        به التماس رضا کن تو نور عین مرا 
که او علاج کن این غم فراوان است         برای درد شما او گُزیده درمان است 
-------------------------------
چه روی داد خدایا که باز  از چپ و راست              نوای شور حسین از حجازیان برخاست 
چرا که بلبل باغم که دل در او داده         برای چیست که بر روی خاک افتاده 
حسین فدای لب خشک و دیده های ترت           به روی زانوی زهرا بنه ز مهر سرت 
-------------------------------
من بمیرم خون مبار  از  هر دوعین 
-------------------------------
من فدایت درد  دل کن در برم 
-------------------------------
زین سخن مادر چه داری در نظر
-------------------------------
این مگو خون در دل مادر مکن
-------------------------------
از تو  این کافور من رنجور من 
-------------------------------
بر تو بخشیدم من این کافور بس
-------------------------------
یا علی فریاد رس فریاد رس              رفت از گریه حسین من ز دست 
از غم کافور ای دست خدا            بر سرش از بس زد افتاده ز پا
-------------------------------
ای رسولِ رسول ای سلمان          از چه داری به زیر لب افغان 
پدرم مدتی است تب دار است         ز تبش چشم من گوهربار است 
پدر من ز ضعف و شدت تب       نتواند نشست بر مرکب  
چون بر او طاقت سواری نیست          زین عصا خواستن مراد  از چیست
-------------------------------
به پیکر پدر من ز سوز تب جان نیست          بگو قصاص کننده مگر مسلمان نیست 
نفس به سینة پیغمبر خدا تنگ است            چه واقع است مگر آن جوان دلش سنگ است 
ز من بگیر تو این تازیانه ای سلمان          سلام فاطمه بر صاحب قصاص رسان 
بگو ز سنگ بلا شیشة دلم مشکن            اگر قصاص کنی تازیانه سخت مزن 
-------------------------------
ایا حسین و حسن نور دیدة مادر         روید  زود به مسجد به نزد پیغمبر 
عوض زند به شما چوب ای ضیای بصر         سواده را بکنید التماس ای مادر
-------------------------------
هوای کیست پدر جان تو در نظر داری        هوای گلشن جنت مگر به سر داری 
چرا که شد گل من بلبل لبت خاموش           بمیرم آه چرا گشته ای پدر خاموش 
-------------------------------
مر علیک ای تو جوان با ادب         مدّعایت چیست یا اَخَ العرب
گر ز ره بهر عیادت آمدی        ای برادر بهر فرصت آمدی
نیست فرصت دیدن دارای دین         کرده خلوت با امیرالمومنین
-------------------------------
ای مرد عرب چه داری اصرار            تکرار مکن مجوی آزار 
عرضم بشنو به این تمنا          امروز برو بیا تو فردا
-------------------------------
چرا اصرار داری ای برادر
-------------------------------
برادر عرض کردم دل ندارم 
-------------------------------
چرا اینقدر هستی با صلابت 
-------------------------------
چرا خوف تو افتاده به جانم
-------------------------------
نگاهت استخوانم آب کرده
-------------------------------
منه پا اندر این خانه امان است 
-------------------------------
به کی گردم دخیل الله اکبر
-------------------------------
ای سید و سرور گرامی         ای باب بزرگوار نامی
شخص عربی مهیب صولت           در پشت در است با صلابت 
والله چو صوت او شنیدم            از زندگی ام طمع بریدم
دارد هوس زیارت تو         خواهد برسد به خدمت تو 
-------------------------------
ای بلای خانة زهرا  بفرما اندرون          ای که هستی قابض ارواح بفرما اندرون
ای پیک خداوند جهاندار جلیل        احسنت خوش آمدی تو یا عزرائیل 
من فاطمه دختر رسول الله ام         من زوجة مرتضی ولی الله ام
 آسان بنما تو قبض روح پدرم           کن رحم به حال من و چشمان ترم 


امام علی در مجلس پیامبر    
بعد پیغمبر
حمد تو سازم خداوند جهان        ای خداوند زمین و آسمان 
در زبان رانم خداوند کریم           نام بسم الله الرحمان الرحیم
-----------------------------------
بعد پیغمبر 
ای خدای خالق ارض و سما           کی توانم حمد سازم مر تو را
جبرئیل افتاده ام در بحر نیل           جام آور در برم ای جبرئیل
-----------------------------------
بعد جبرئیل
جبرئیلا جام را دادی به دست         پشتم از جام بلای تو شکست 
در حقیقت خالق جامم بدان          لیک در ظاهر ندارم تاب آن 
کی توانم نوشم این جام بلا           بَر ز پیشم جبرئیلا از وفا 
-----------------------------------
بعد پیغمبر
ای نام تو سر دفتر دیوان حقایق           وز فاتحه مرحمتت کل دقایق 
معشوق تو و خلق همه کشته عذرا          عاشق من و عالم همه پر غصة وافق 
یارب به کجا هست گل باغ رسالت           کز آتش هجرش شده چشمم چو شقایق
بیرون روم از حجره منِ هجر کشیده          یابم مگر آن نور خدا را به سُرادق
-----------------------------------
بعد مناجات رسول خدا----پشت در بخوانم
ای وای رسول است خدا از غم امت           دیگر چه شنیده مگر از شرح قیامت 
یا رب برسان فاطمه را زود به سویم        شاید کند او باز در بسته به رویم 
-----------------------------------
بعد فاطمه س
فاطمه آنچه دیده ام من زار          آنچه بشنیدم از رسول کبار 
گر تو بینی و بشنوی یک از آن            می کنی مُو   می کنی افغان
گوش ده ای تو مریم امت          بین چه می گوید از غم امت 
-----------------------------------
بعد فاطمه س
رسول از غم امت به ناله و زاریست           دو چشمهای پیمبر چه جوی خون جاریست 
برای امت بیچاره اشکبار است او            قرار از دل من رفت بی قرار است او
-----------------------------------
بعداز بلال
بلال اگر چه بود حل مشکلات علی           ولی رسول بود بر خدای لم یزلی
برو به فاطمه اظهار این حکایت کن           رها از این غم و اندوه جان امت کن 
-----------------------------------
بعد از فاطمه با امام حسین
نور دیده قوت دل ای حسین         سر برآر از خاک ای نور دو عین 
حصة کافور من زان تو باد           گیر از من تو مکش آه از نهاد 
-----------------------------------
بعد از سواده و حسنین 
ای دو بلبل ز گلسِتان رسول        این زمان رو نهید به سوی بتول
ابن عم ای محمد عربی          کن محول قصاص را به علی
تن جان پرور تو تب دار است          الم تازیانه دشوار است 
-----------------------------------
بعد از پیغمبر
فدای خاک قدوم تو باد جان و سرم          هزار بار فدای تو مادر و پدرم 
بیا رویم به منزل ایا جناب رسول        که از غم تو رود خون ز دیدگان بتول 
-----------------------------------
ز هم بگشای لب ای صاحب اسرار صحبت کن         تلطّف کن عنایت کن محبت کن  وصیت کن 
به حکمت ای حکیم دین به حکم حاکم ایمان           به چشم و جان و سرانگشت قبولم هست در فرمان
-----------------------------------
بعد از رسول الله
فدای خاک قدومت شود جانا سر حیدر         به لفظ حال عرضی باشدم ای شافع محشر
چرا بهر عقاب و ذوالجناحت دیده تر داری          سفارش زین دو اسب از اسبهایت بیشتر داری
-----------------------------------
بعد از نامه معراج
ای سرم خاک پای اقدس تو          جان فدای سر مقدس تو 
راضی ام در بلا خدا چو رضاست           سر و جانم فدا به راه خداست 
-----------------------------------
فدایت ای شه سیّار لشکر               رضایم بر رضای حی داور 
کشند دشمن اگر چه مغزم از پوست          رضا هستم شوم قربانی دوست 
همه باشید شاهد در جزایم       که بر امضای این فرمان رضایم 

جبرئیل در مجلس پیامبر    
اهل ذرات از کهان و  وز مهان           آمدم از امر خلاق جهان 
در کف من جام لبریز بلاست             هر کی ساید بر سر قول و وفاست 
هر کسی نوشد به قدر ظرف خویش            شانه بنهد  زیر بار رب خویش 
-----------------------------------
بعد از نبی اکرم
سرم فدای سرت بر گزیدة داور            محمد عربی شهسوار والا فَر
بگیر از کف من جام پر بلا باشد          که در   درون وی  اندوه مبتلا باشد 
-----------------------------------
اهل ذرات از کهان و  وز مهان         کیست آید زیر بار امتحان
-----------------------------------
بعد امام علی گوید
سرم فدای سرت ای علی اژدر در            علی امام خلایق کَنندة خیبر 
بنوش جام بلا را ایا  ولیّ خدا          هر آنکه نوش کند شافع صف فردا 
-----------------------------------
بعد از امام علی
اهل ذرات از سیاه و  وز سفید         آمدم از امر خلاق مجید 
در کف من جام لبریز بلاست        هر کسی نوشد سر قول و وفاست 
-----------------------------------
بعداز فاطمه 
فاطمه ای نور چشمان رسول       هر چه خواهی بلا را کن قبول
-----------------------------------
بعد فاطمه س
اهل ذرات آمدم امر خدا         در کف من جام لبریز بلا 
-----------------------------------
با امام حسن 
ای حسن ای میوة قلب رسول        ای حسن نور دو چشمان بتول 
شربت میخانة حق آمده         کیست با انصار ملحق آمده 
-----------------------------------
بعد از امام حسن 
اهل ذرات این ندای آخر است         این ندا اینک ز حیّ داوراست 
انبیاء و اولیاء و بندگان            کیست آید زیر بار امتحان 
-----------------------------------
مصرع با امام حسین 
حسین این جام می نوشی بگو از وی خبر داری
-----------------------------------
حسین این جام می نوشی بباید ترک سر کردن 
-----------------------------------
حسین این جام را دست بریده در نظر داری
-----------------------------------
حسین جان تیر پیکان سه پهلو را هدف داری
-----------------------------------
حسین جان بهر مهمانی کجا زینت گهی داری
-----------------------------------
حسین جان بعد قتل خود چه ها اندر نظر داری
-----------------------------------
حسین این جام را مرگ جوانی در نظر داری
-----------------------------------
بگو بهر تماشا کردن اعداء چه ها داری
-----------------------------------
جان فدایت گردد ای نور دو عین                تو شفیع اُمتانی یا حسین 
-----------------------------------
بعد از نبی
ضیای دیدة پیغمبران سلام علیک         دلیل و هادی آوارگان سلام علیک 
برس به داد دل امتان تو یا احمد            ز شفقت تو شدم من دخیل یا احمد 
-----------------------------------
به جبرئیل فتاداست عقده ای مشکل             تویی چه عقده گشا عقدة دلم حل کن 
-----------------------------------
بدان فدای تو گردم به حکم رب رحیم             همین دقیقه گذشتم من از کنار جهیم  
بدان فدای تو هفتاد سال از آن پیش         یکی ز سنگ به وزن اُحد گران از پیش
رها شده چه در آن وقت ای رسول مجید            به قعر دوزخ هفتم همین دقیقه رسید           
که ناگهان ز جهنم بلند گشت صدا          چنان صدا که بلرزید جمله ارض و سماء
از آن مقدمه دل در برم بود لرزان             برفت تاب ز من ای رسول عالمیان 
-----------------------------------
نخست شرک به ذات خدای بی همتاست          که وَیل خاویه اش در کنار خود مأواست 
دوم کسی که بریزد به ناحق از کسی خون              لذاست منزل آن بینوای دل پر خون
سوم کسی که ربا  می خورد ایا سرور           بود به وادی  سَکران به او مقام و مَقر
چهارم آنکه حلال خدا حرام کند         جهیم بهر چنین طایفه قیام کند 
گناه پنجم ز طفل یتیم هست بدان         که هر کی کرد عذاب خداست در نیران 
ششم گناه کبیره ز شارب الخَمر است          بدون توبه بمیرد مکان او سَقَر است 
گناه هفتم از آن اهل مشرکین باشد           که دشمنی به دلش زَ اهل طاهرین باشد 
-----------------------------------
بعد از نبی اکرم
یکی اش وَیل بود وای وای بر اهلش          چگونه شرح کنم بیشمار زان سهلش 
یکی لذا  و یکی دیگرش بود سَکران           یکی جهیم بود دیگرش بود غضبان  
یکی اش نام به تابوت وای از تابوت           که هست جای در آن شش نفر ز اهل سُبوت 
-----------------------------------
بدان فدای تو هفت است در شمارة آن                به هر یکی اش عذاب خداست در نیران 
دگر به هفت جهنم و هر جهیم بدان               برای طایفه کرداست خلقتش یزدان 
-----------------------------------
مصرع بعد از نبی
عرض سازم جواب بی کم و بیش
-----------------------------------
هفت بُقعه ایا رسول ودود
-----------------------------------
هفتمین از همه شدید تر است 
-----------------------------------
هفتمین جای امت موساست 
-----------------------------------
هست بی شک ز امت داوُد
-----------------------------------
هست مأوای امتان خلیل 
-----------------------------------
سومین جای امت آدم 
-----------------------------------
دومین جای امت عیسی
-----------------------------------
اولین جای امتان شماست 
-----------------------------------
چاره این است ای رسول کبار            که سری نیمه شب به سجده گذار
بلکه رحمت به عام و خاص کند              حق دلت را ز غم خلاص کند
-----------------------------------
ای سر و سر کرده پیغمبران            یا محمد الامان و الامان 
ناله فرزند دلبندت حسین              رخنه کرده بر قلوب قدسیین
گر بریزد اشک چشمش قطره ای          پا گذار از حجره بیرون یا رسول 
کن ز وصل خود حسین را شادمان
-----------------------------------
          سلام من به تو باد ای رسول رب جلیل          خطاب خالق عالم تو راست با تعجیل
روانه شو تو ایا ختم انبیاء کبار           سر حسین علی را ز خاک غم بردار 
مباد اینکه بگرید حسین تو این دم              که عرش و کرسی و لوح و قلم خورد بر هم 
مشو ملول که فرمود خالق کونین              بهشت و دوزخ ما باشد اختیار حسین 
-----------------------------------
السلام ای ارم از اشک گل روی تو خار          باغ جنت همه روزه به رخت فصل بهار 
مژده ای مخزن انوار خداوند غفور          کرد ارسال خداوند جهانت کافور 
باید از پنج نفر آل عبا ای مولا           چهار قسمت بنما هدیه که داداست خدا
-----------------------------------
ای به شاهیت ملائک در جهان داده خراج           وی به درگاه تو درویش و توانگر محتاج 
یک از این حصة کافور به شما داد خدا            به علی حصة دیگر ز کرم کرده عطا 
آن یک از فاطمه و دیگری اش از حسن است                به حسین قسمت از این حصه به رنج و محن است 
-----------------------------------
عرض می سازم جوابت کن سوال
-----------------------------------
نه به قربان تو جان عالمین 
-----------------------------------
هست خاک کربلا کافور او
-----------------------------------
هم غریب و هم شهید کربلاست
-----------------------------------
با هزار و نهصد و پنجاه تیر
-----------------------------------
بی کفن ماند میان آفتاب
-----------------------------------
زینب بیچاره با چشم ترش
-----------------------------------
سر شکسته بر شتر گردد سوار
-----------------------------------
هست بی تقصیر و مقتول سُنین 
-----------------------------------
تا شفاعت بهر این امت کند 
-----------------------------------
السلام ای پیشوای خاکیان          وی مَلاء مَلجع افلاکیان  
حق چنین بر حضرتت داده پیام            کی هُمای آسمان بالا خرام 
شوق بزم دوست گر  داری  به سر           کن وداع امتان تو زودتر
پا بنه بر منبر ای آرام جان        سورة انا فتحنا را بخوان          
حق به اظهار جنابت یارسول             سوره فتح است بنموده نزول
-----------------------------------
اشرف انبیاء سلام علیک          حضرت مصطفی سلام علیک 
باشد امر خدای لم یزلی        کس نباشد برت به غیر علی
جز علی حضرت تو را به حضور         هرکه نزدیک هست بنما دور
-----------------------------------
ای سرم را ز خاک پایت تاج          هست این نالة شب معراج 
که سپردی به حضرت داور        به گواهی ما چهار نفر 
بر علی نامه را بگیر  بخوان          پس ضمانت از او خطی بستان 
-----------------------------------
ندارم زحمت ای دریای رحمت         به جنت رُوی کن زین دار محنت 
روم اینک به جنت از حضورت           پی آرایش حور  و قصورت
تو عزرائیل نازل بر زمین شو        به سوی آسمان داد و دین شو 
ولی آسان نما این کار مشکل            مشو بی اذن در آن خانه داخل
-----------------------------------
ایا پیک خدا و قابض روح          ز تو دلهای محنت گشته مجروح 
چگونه اندر آن کاشانه رفتی        مؤدب یا که گستاخانه رفتی 
در ان بیت المقدس پا نهادی        نشستی یا که بر پا ایستادی 
شدی ردّ محبت یا قبولش           ز خود مأیوس کردی یا ملولش 
-----------------------------------
کریم السَخا یا جمیل الشّیم            نبی الوَرا  یا شفیع الاُمم 
نُه افلاک یک صفحه قاموس تو          رسیداست جبریل پا بوس تو 
-----------------------------------
من ستم زده در فکر کار تو بودم            به خلد زیب ده لاله زار تو بودم 
بهشت را به قدوم تو مژده می دادم               نسیم را به ریاض تو می فرستادم 
غبار را  ز قُصور تو دور می کردم            قُصور خلد تو را پر ز نور می کردم
-----------------------------------
بهر اُمت منما شیون و شین غصه مخور            دیگر از جرم و گناه ثقلین غصه مخور
وعده کرداست خدا در عوض خون حسین           امتان تو ببخشد به حسین غصه مخور
-----------------------------------
به سمت راست غلامت ستاده جبرائیل              بگیر در طرف چپ قرار میکائیل 
نسین ز شوق اسرافیل در قفای سرش       به زیر پاش مکانی بگیر اسماعیل 
-----------------------------------
بده تو تکیه به قربان تکیه گات شوم            به سینة علی آن دست کردگار جلیل 
گل بهشت به رویش نثار بنمائید           ز شوق پُطرس لعیا دهم ز سلسائیل 
به احترام و به آسانی و به خوشرویی            به کار خویش تو مشغول باش عزرائیل

امام حسن   در مجلس پیامبر    
جبرئیل ای پیک خلاق اله              نی حسن را طالب جام بلا  
من به قدر خویش نوشم حالیا       هست یک انگشت زین قسمت مرا
-------------------------------------
آه و آه این جام باشد پر خطر         لرزه افتاده مرا پا تا به سر 
می نباشد از من این بار گران         من ندارم طاقت جامت بدان 
گیر از من جبرئیلا جام را           ده به آن کس تا خورد جام بلا 
-------------------------------------
ایا بلال ملالم زیادتر کردی         ز آه و ناله دلم را به درد آوردی
کلید قفل در مشکلات شیر خداست          ز دست دست خدا مادرم چه عقده گشاست
ز دست حیدر و زهرا گره چو نگشاید          ز من که طفل صغیرم بگو چه می آید 
-------------------------------------
ای حسین ای پادشاه داد و دین         سر برآور ای برادر از زمین 
حصة کافور من مال تو باد         گیر از من تو مکش آه از نهاد 
-------------------------------------
ای جوان رحم نما بر من و بر چشم ترم                  کن قصاص از من دل خسته بحق پدرم
منم آن کشته که الماس به کامم ریزند          پر شود طشت ز خون دل و لخته جگرم 
کن مرا در عوض جد فلک قدر قصاص        بشکند از الم مرگ برادر کمرم 
-------------------------------------
مصرع اول
ای سواده به خالق کونین     
-------------------------------------
مِی  خور ساغر بلایم من 
-------------------------------------
پاره گردد مرا ز زهر جگر
-------------------------------------
جگرم پاره گردد از الماس
-------------------------------------
خواهرم بهر من فگار شود 
-------------------------------------
تازیانه مزن پیمبر را 
-------------------------------------
دوتایی 
ایا رسول زمین و زمان به زیور و زین               گشای غنچة لب بر گل رخ حسنین
ز بوستان تو مائیم سرو آزاده         بکن شها نظری سوی این دو شهزاده 
-------------------------------------

امام حسین در مجلس پیامبر    
جبرئیل جام آور  در برم          من به فرمان الهی  حاضرم 
جبرئیلا خاطر خود جمع دار          تانمایم جان خود را من نثار
خوردن جام بلا کار من است        رفتن کرب وبلا کار من است 
اول جبرئیل 
بلی این جام را می نوشم و از وی خبر دارم     
-----------------------------------
بلی ای جبرئیلا حاضرم من ترک سر کردن 
-----------------------------------
دو دست حضرت عباس را اندر نظر دارم
-----------------------------------
بلی ای جبرئیلا تیر پیکان را هدف دارم 
-----------------------------------
تنور خولی و رأسم بدان جانا خبر دارم 
-----------------------------------
تمام طفلهای خود بدان جانا نظر دارم 
-----------------------------------
بلی ای جبرئیلا مرگ اکبر در نظر دارم 
-----------------------------------
اسیری رفتن اطفال خود را در نظر دارم
-----------------------------------
ای وای دگر چه شور وغوغاست         از خلق و به یک ترانه برخاست 
این ناله ز  خلقِ حوش نما نیست             اینجاست مدینه کربلا نیست
مردم ز چه آه و ناله دارید         از بهر چه خون ز دیده بارید 
-----------------------------------
به چشم می روم ایندم به دیدة گریان           بیرون ز  روضه بیاورم رسول عالمیان
-----------------------------------
سپهسالار این لشگر 
عزیز جانِ پیغمبر حسینم من حسینم من         شهید نیزه و خنجر حسینم من حسینم من 
ببین جلاّ دلم خون شد  دو چشمم رود جیحون شد      ز جسمم روح بیرون شد حسینم من حسینم من
-----------------------------------
گشا   در  ای شه لولاک        که گردیده حسین غمناک 
بریزم بر سر خود خاک       حسینم من حسینم من 
-----------------------------------
اگر در باز نگشایی جوابم را نفرمائی        به خاکم سر فرو آئی  حسینم من حسینم من 
-----------------------------------
ای سید آخر زمان  در باز کن در باز کن         ای مِفخر اهل زمان  در باز کن در باز کن
-----------------------------------
ای شمع بزم عالمین  ای پادشاه مشرقین        در پشت در باشد حسین در باز کن در باز کن
-----------------------------------
من می روم در کربلا گردم شهید اشقیا        بر شیعیان گردم فدا در باز کن در باز کن 
-----------------------------------
عریان شوم در آفتاب ای خسرو مالک رقاب         دیگر ندارم صبر و تاب  در باز کن در باز کن
اکنون برهنه سر کنم           گل را ز اشکم تر کنم     در باز کن در باز کن
-----------------------------------
سر را زنم بر روی در  ای خسرو خلد و صغر          ای پادشاه بحر و بر     در باز کن در باز کن
-----------------------------------
نُه چرخ نیلی پوش شد  خون حسین در جوش شد          جدّا حسین بی هوش شد  در باز کن در باز کن
جدا جدا جدا جدا بیهوش شود 
-----------------------------------
بعد از پیغمبر -     سر بر خاک
ای خدا بر چشم خون بار حسین  
-----------------------------------
حرمت آه دل زار حسین 
-----------------------------------
ای خدا بر عزت و شأن علی           بگذر از جرم محبان علی
-----------------------------------
بعد از موزیک 
برندارم سر ز خاک ای کردگار        تا ببخشی امت جد کبار
-----------------------------------
دو صد شکر ای خالق عالمین           که گردد فداییِ امت حسین 
-----------------------------------
دریغا درد حسین گشته خوار یا الله          فغان و آه شدم شرمسار یا الله 
چه روی داد که مغضوب کردگار شدم             به پیش چشم رسول کبار خوار شدم
بیا اجل که سرافکندگی نمی خواهم           خدا مرا بکشد زندگی نمی خواهم 
-----------------------------------
مصرع بعد از مادر
جان مادر دست بردار از حسین
-----------------------------------
گو نمی دانی چه آمد بر سرم 
-----------------------------------
من خلافی کرده ام مادر مگر
-----------------------------------
بهر کافور دیده را من تر کنم 
-----------------------------------
پس بگو کو حصه کافور من 
-----------------------------------
من نخواهم حصه کافور کس
-----------------------------------
بعد از علی
ای پدر بادا فدایت پور تو           من نخواهم حصه کافور تو 
دل مرا از بخت بد رنجیده است               چشمم از کم طالعی ترسیده است 
-----------------------------------
ای حسن ای سرو   باغ ابتهاج         نیست کافوری حسین را احتیاج 
می روم پیش رسول ماسوا          گردن کج بی عمامه بی ردا 
-----------------------------------
---با قرآن می رود نزد پیغمبر----
السلام ای پادشاه سروری        صاحب انگشتر پیغمبری 
از چه دور انداختی جدا مرا        گو به من ای شافع روز جزا 
-----------------------------------
تو فرمودی ای شه عالمین        حسین از من است و من از حسین 
حسین گر تو را سرو آزاده است          چرا پیش چشم تو افتاده است
-----------------------------------
خار از چه گل باغ وفا خوهد بود            بی غسل و کفن حسین چرا خواهد بود 
کافور چرا قسمت من نیست دگر          مغضوب به درگاه خدا خواهد بود 
-----------------------------------
گناهی مگر سرزده از حسین        که گردد فدایی امت حسین 
-----------------------------------
دو صد شکر ای خالق عالمین        که گردد فدایی امت حسین 
-----------------------------------
ای سواده من از این جمله دل آزرده ترم            گلشن فاطمه را بلبل بی بال و پرم
نعش عباس چو افتد به لب شط فرات           بشکند از الم مرگ برادر کمرم
پایمال سم اسبان مخالف گردد          گل گلزار حسن قاسم نیکو سیّرم 
-----------------------------------
بعد از حسن 
ای سواده ترحمی به حسین 
-----------------------------------
کشتة دشت کربلایم من 
-----------------------------------
پشت من بشکند غم اکبر 
-----------------------------------
پشت من بشکند غم عباس
-----------------------------------
خواهر من شتر سوار شود 
-----------------------------------
مشکن دوش عرش اکبر را 
-----------------------------------
بعد از نبی
ایا رسول زمین و زمان به زیور زین         مباد سایة تو کم ز تارک حسنین 
ز بوستان تو مائیم سرو آزاده           بکن شها نظری سوی این دو شهزاده


ام سلمه   در مجلس پیامبر    
 به چشم از دل و جان ای رسول عالمیان           ز بهر خدمت تو ایستادم از دل و جان
خدا کند که غبار از دلت رود بیرون                خدا کند نشود دیده های تو گریان
-------------------------------------
فدای جان تو ای دختر رسول الله           مریز اشک ز چشمان خود ایا زهرا
سه روز هست در این حجره است پیغمبر           نموده حکم به من آن رسول جن و بشر
ببند در کسی ره مده بَرَم اکنون           برای اوست که رفت از کفم قرار و سُکون 

بلال  در مجلس پیامبر    
رسیده ظهر خدایا ز شرق انور                عیان نگشت چرا آفتا پیغمبر 
چه واقع است که اکنون سه روز ای داور                       نیامداست به مسجد جناب پیغمبر 
ایا صحابه تمامی ز اکبر و اصغر           روان شویم به پا بوس حیدر صفدر 
---------
که یا علی نظر لطف سوی مردم کن           به سوی بیت پیمبر به ما ترحم کن 
رضا شدیم که ما را خدا بسوزاند           ولی تو را ز بر ما جدا نگرداند 
-----------------------------------
با فاطمه
ایا مخدّره خاتون دودمان نبی           یگانه دختر نیک اختر شه عربی
به یازده فلک رتبه آفتاب همه          به جمع چرخ حیا مادر  حساب همه
ترحمی بکن ای دختر رسول خدا             دری که بسته پیمبر به روی ما بگشا 
-----------------------------------
ایا ز  روی تو مرآت مهر و مه روشن          سرور  سینه زهرا ایا امام حسن 
توقع است دلم را ز غم نرنجانی          لبی برای شفاعت شما بجُنبانی
-----------------------------------
کنیم چه خاک به سر ای مهیمن داور          کباب شد جگر امتّان پیغمبر
ایا صبیّة مرضیه رسول انام          رسیده وقت که صبح حیات گردد شام
فروغ چهره پر نور سرمدی زهرا            منوّر از  تو سپهر محمدی زهرا
علاج درد گران را تویی به آسانی          چرا به کوچه سرگشته ای مرا رانی
-----------------------------------
ای محرمان   کعبه دین التجا  بَرید         از آشنا سخن به بر آشنا برید 
غم نیست بر حسین که شفاعت مدام شد                گوئید یا حسین ببرش التجاه برید
آقا حسین مولا حسین
-----------------------------------
جناب جد کبارت ز ما نهان گشته           درون حجره برفته ز غم فغان گشته 
بیرون بیار تو او را همه ذلیل توایم          تمام بندة  فرمانبر و علیل توایم 
-----------------------------------
درون مسجد 
جان فدایت ای رسول انس و جان             خوب پیغمبر تو بودی در جهان 
ای رسول خالق ارض و سماء          ما رضائیم از تو حق بادا رضا 
-----------------------------------
فدای جان تو ای جد  تاجدار حسین           هزار بار شود امتت فدای حسین 
اگر کسی به حسینت دهد دل آزاری        به سینه اش بخورد تیر و خنجر کاری
-----------------------------------
شویم ما به فدایت تمام هست قبول           مبارک است به ما ها علی وصی رسول

سلمان   در مجلس پیامبر    
کیست یاران در جهان از عام و خاص          تن دهد پیش از قیامت بر قصاص 
السلام علیک یا اهلبیت النبوه و معدن الرساله 
ای مه آسمان و ملت و دین             بانوی بانوان خُلد بَرین  
روز امّت رسول شب کرده             چوب ممشوق را طلب کرده 
-----------------------------------
چگونه عرض کند این غلام با اخلاص          عصا برای قصاص است داده تن به قصاص 
-----------------------------------
بده تو رحم خدایا به آن جوان عرب             که بر نبی نبود طاقت از حرارت تب
سلام من به تو ای نیک بخت نیک انجام            سواده داد تو را دختر رسول پیام 
که نیست تاب و توانی رسول را بر تن           مباش سنگ دل و تازیانه سخت مزن 
قبول اگر نکنی تازیانه را بستان          بزن هر آنچه توانی  تو بر سر سلمان

سواده   در مجلس پیامبر    
شوم فدای تو ای شمع بزم عزّ  و وقار          مرا به سوی تو حقی است میکنم اظهار
در آن زمان که خلایق به دولت و اقبال            به سوی شهر چو می آمدند به استقبال 
تو رجعت از سفر طائف آمدی آن حال          تمام خلق همه آمدند استقبال 
در آن میانه روان من هم از کسان بودم        به پای بوس تو از جان و دل روان بودم 
تو دست بردی به ممشوق ای رسول مجید           که تا به ناقه زنی آن مرا به کتف رسید 
من دردمند و خسته و تو گنج رحمتی          آماده قصاص اگر هست رخصتی 
من هم یکی ز امّت بیچاره تو ام          غافل مشو زمن که در فکر اُمتی
چون حاکمی به عدل به درد دلم برس          گفتی که هست در پی دنیا قیامتی
-----------------------------------
جان فدایت رسول جن و بشر         چوب ممشوق بود ای سرور 
-----------------------------------
بعد از حسنین  
ای نور دو دیدگان عالم          وی جان جهان باغ آدم 
دست از من مبتلا بدارید            کارم به قصاص وا گذارید
باید که قصاص از او بگیرم           شاید که از این الم بمیرم
-----------------------------------
با نبی اکرم 
شوم فدای تو ای پادشاه جن و بشر          برهنه بود در آن روز کتفم ای سرور 
برهنه ساز تو هم دوش خویش با اخلاص         به وجه آیه بالسّن و الجروح قصاص
-----------------------------------
بعد پیغمبر
به کام دل برسیدم همین مرا دم بود           امیدوارم شدم از تو ای رسول ودود
بریده باد دو دستم ایا امیر زَمن         اگر که دست درازی کنم به سوی تو من  

عزرائیل   در مجلس پیامبر    
آنچه فرمودی بجا آرم تمام           میروم من با ادب با احترام 
السلام ای عترت طاهای دین              السلام ای قبله گاه مسلمین 
از ره دور و درازی آمدم           خدمت شاه حجازی آمدم 
ای پرده گه سرای ایجاد           کد بانوی کد خدای عُباد 
کن رحمت اذن بر دُخولم         در پیش رسول من رسولم 
-------------------------------------
مصرع با فاطمه 
نخواهم رفت زین ره حق داور
-------------------------------------
به دل جز دیدنش حاصل ندارم 
-------------------------------------
پیامم را ببر ای با نجابت
-------------------------------------
غریبم چاکر این آستانم 
-------------------------------------
مگر حرفم دلت بی تاب کرده 
-------------------------------------
بده اذن دخولم تا امان است 
-------------------------------------
به خانه رخصتم ده در پس در 
-------------------------------------
السلام ای خاتم پیغمبران         السلام ای مَلجع افلاکیان 
دوری از محبوب جانا تا به کی          بهر جانی سرگردانی تا به کی
گفت با شوق لقایت ای حبیب         راضی ام من بر رضای آن حبیب
ای رسول خالق روز نخست         باز گردم امر حق در دست توست
-------------------------------------
بدان ای بلبل گلزار جنات           زمن بی حرمتی هیهات هیهات 
به مثل پاسبان آستانه        شدم داخل در آن توحید خانه 
در آن بیت المقدس پا نهادم         به پا مثل غلامان ایستادم 
زمانی مهلت از من آرزو کرد         تو را پیوسته از من جستجو کرد
-------------------------------------
بگیر این گل ز دست من تو بو کن            به سوی جنت الفردوس رو کن